8 frustraties die alleen ontwerpers zullen begrijpen

design

Druk- en webdesign heeft veel gemeen. Ze vereisen stevige vaardigheden in de typografie, kleur en lay-out, om er maar een paar te noemen. Maar er zijn een paar manieren waarop de twee volstrekt uniek zijn. Als je een ontwerper bent die voornamelijk werkt met drukwerk weet ik hoeveel pijn je hebt. Hier is een lijst van ergernissen.

typefout
  1. Typefout
    Als een website of blog live gaat met een typefout, niets aan de hand. je kan gewoon inloggen en maakt een verandering binnen een paar nanoseconden. Er is zelfs een kans niemand dat zal merken. Maar als tienduizend brochures of een billboard live gaat met een typefout er altijd wel iemand is die dit opmerkt.
rgb
  1. Het ontvangen van RGB kunstwerk
    Kleur op het web is niet hetzelfde als kleur gedrukt. Computermonitoren maken gebruik van een lichtbron om kleurcombinaties van rood, groen en blauw (RGB) te creëren, terwijl de gedrukte publicaties inkt gebruiken om de kleur combinaties van cyaan, magenta, yellow en zwart (CMYK) te creëren. Dus hoe iets eruit ziet op het scherm kan vaak behoorlijk anders zijn dan hoe het in druk verschijnt.
pixel2
  1. Lage Resolutie Foto’s
    Hoe vaak heb je een foto gekregen voor drukwerk die van internet is geplukt die gedrukt moet worden? “Maar kun je deze niet gewoon schalen in Photoshop? ” Vragen ze. Was het maar zo simpel. Hoge kwaliteit drukwerk betekent beginnen met een hoge kwaliteit beelden. En als het gaat om de resolutie, groter is altijd beter.
doos
  1. Onbeperkte ruimte
    Op het web, pixels zijn gratis. Binnen de grenzen van de goede opmaak, kan een digitale lay-out zo lang of zo breed als je wilt. Op een blog, als de lengte van een artikel moet worden uitgebreid met 100 woorden, geen probleem. De gebruiker kan gewoon schuiven, gaat vanzelf. Maar in een krant, advertentie of tijdschrift, de ruimte die je hebt is de ruimte die je hebt.
zwart
  1. Zwart is geen zwart
    Op een computerscherm, zwart is goed zwart. Maar in druk en print zijn er veel verschillende manieren om zwart te maken. Je hebt duidelijke zwarte, rijk zwart, koel zwart, en zelfs warm zwart. Vaak zal een webdisigner u voorzien van een “zwarte” achtergrond op basis van wat ze zien op hun computer monitor (R0, G0, b0) en boos zijn als het anders zal zijn in drukwerk.
Logo-2016
  1. gepixeld logo aanleveren
    Het aangeleverd krijgen van een logo in JPG, GIF of PNG in plaats van een logo gemaakt in contouren.
font
  1. Fonts
    Het zou geweldig zijn als had iedere ontwerper toegang zou hebben tot elk lettertype wat er maar bestaat. Stel je de Comic Sans vrije wereld waarin we wonen. Maar dat is niet het geval. een Illustrator-bestand of PDF ontvangen zonder ingesloten lettertypen of omgezet in contouren is om hoofdpijn te krijgen. De meeste ontwerpers zullen dit maar al te goed herkennen.
mini
  1. Afloop
    Proberen om een brochure of een visitekaartje dat niet goed is opgemaakt met de juiste afloop te drukken en te snijden is als de langste man ter wereld rondrijden in een oude Mini Cooper, er is gewoon niet genoeg ruimte om te bewegen.
strik

Een mooie website geeft voor de webdesigner een voldoening, maar er is iets dat altijd meer voldoening geeft. Het mooie gepolijste drukwerk in uw handen. Of het nu de professionaliteit van die dubbel gecoate helder witte visitekaartje is of de elegantie van die gladde gezeefdrukte boekdruk bruiloftuitnodiging is, de tactiliteit van drukdesign biedt meer dan genoeg voldoening als je te maken hebt met één van de bovengenoemde frustraties.